Almanya’da perakende satışlar Mart ayında beklentilerin altında kaldı
Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), perakende satışlarla ilgili aralıklı Mart ayı verilerini açıkladı.
Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış reel perakende satışlar Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 2,4 azaldı. Satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,1 azaldı. altındasol.
Ülkedeki perakendeciler, birçok müşterinin satın alma gücünü azaltan yüksek enflasyondan muzdaripken, pazar beklentisi söz konusu satışların Mart ayında aylık %0,4 artması yönündeydi.
Destatis, Mart ayında gıda maddelerine yönelik talebin düşük olduğunu bildirirken, bu eserlerin perakende satışları Mart 2022’ye kıyasla reel olarak yüzde 10,3 düştü.
Destatis yaptığı açıklamada, “Bu, kayıtların tutulmaya başlandığı 1994 yılında bu yılki yıllık satışlardaki en güçlü düşüş” dedi.
İstatistik kurumu buna gerekçe olarak Mart ayında gıda fiyatlarının bir önceki yıla göre yüzde 22,3 daha pahalı olmasını gösterdi.
Gıda enflasyonu Mart’ta ortalamanın üç katı arttı
Destatis’e göre, “Mart ayında gıda enflasyonu genel enflasyon oranından üç kat daha yüksekti”
Bu arada Mart ayında gıda dışı perakende (tekstil, giyim, ayakkabı ve deri mamulleri) satışları yıllık %7,2 azaldı.
Almanya’daki perakende sektörü, alışılmadık derecede yüksek enflasyonun ve düşük tüketici duyarlılığının etkilerini hissederken, ekonomistler fiyatların çalışan fiyatlarından daha hızlı artacağını tahmin ediyor. Böylece çalışanlar üst üste 4 yıldır reel fiyat kayıpları ile tehdit ediliyor.
Mağazaların kapanacağından endişe ediliyor
Hauck Aufhauser Lampe Privatbank Baş Ekonomisti Alexander Krüger, Almanya’da perakende satışların net bir şekilde düşüş eğiliminde olduğunu belirterek, “Perakende yüksek enflasyon nedeniyle zor günler geçirmeye devam edecek” ifadesini kullandı.
Öte yandan Alman Perakendeciler Derneği (HDE), yüksek enflasyon nedeniyle maliyetler arttıkça mağazaların kapanacağından endişe ediyor. HDE, bu yıl yaklaşık 9.000 perakende işletmesinin kapanacağını tahmin ediyor.