Yaşam

Dedeman 13 otelde personeline afet farkındalık eğitimi verdi

6 Şubat 2023’te tüm ülkeyi derinden etkileyen ve yüzyılın felaketi olarak nitelendirilen Kahramanmaraş merkezli sarsıntıların yıl dönümü yaklaşırken, turizm sektöründe örnek bir sosyal sorumluluk hareketi başlatan Dedeman Hotels & Resorts International, AFAD’ın desteğiyle çalışanlarına “Afet Bilinçlendirme Eğitimi” verdi.

Dedeman Hotels & Resorts International çatısı altında İstanbul, Palandöken, Konya, Trabzon, Zonguldak, Kastamonu, Tokat, Elazığ, Şanlıurfa, Denizli, Adıyaman, Cizre ve Kayseri’deki otellerde gerçekleştirildi; Deprem, yangın, sel gibi çeşitli afet senaryolarını kapsayan eğitimlerde afetlerde gerçek ve etkili eyleme yönelik yol haritası sunuldu. Ek olarak; Acil durum planları, tahliye prosedürleri, ilk yardım ve güvenlik tedbirleri, afet durumunda uygulanacak iletişim stratejileri gibi konular görüşüldü.

“Turizm çalışanlarının olası afetlere karşı eğitilmeleri çok önemli”

Dedeman Hotels & Resorts International İş Geliştirmeden Sorumlu Lider Yardımcısı Sinan Mısırlı, eğitim yoluyla hem kişisel hem de kurumsal farkındalığı artırmayı, planlama ve yardım sürecinde uyumu sağlayabilecek duyarlılık yaratmayı hedeflediklerini belirterek, şunları söyledi: Geçen yıl yaşadığımız trajik olaydan dolayı, olası bir felaket durumunda turizm sektörüne büyük sorumluluk düşüyor. Ülkemizi derinden etkileyen 6 Şubat 2023 depreminin ardından Dedeman olarak bu sorumluluğun bilincindeydik ve hızlı hareket etme yeteneği gösterdik. Deprem Kriz Masası oluşturarak bölgede ihtiyaç duyulan malzemeler için lojistik destek sağladık. “Bölgedeki otellerimizi önce barınma alanlarına, ardından da su, gıda, barınma ve dağıtım merkezlerine dönüştürdük” dedi.

Ancak Mısırlı, turizm dairesinin afetlere karşı sorumluluğunun afet sonrası ile sınırlı olmadığına dikkat çekti; “Sektör olarak sahip olduğumuz insan gücünün doğru yetiştirilmesi afet zamanlarında çok önemli katkılar sağlayabilir.  Bu nedenle proaktif aksiyon alabilmek için sektörümüzün afet olasılığına önceden hazırlıklı olması gerekiyor” dedi.

“Otellerimizde afet uzmanı çalıştırmayı hedefliyoruz.”

Turizm sektörünün her türlü afetten en çok etkilenen sektörler arasında yer aldığına dikkat çeken Sinan Mısırlı, afetlere hazırlıklı olmak için atılacak her adımın önemine vurgu yaptı. Turizm sektörünün afetler sırasında fonksiyonel yapılanmaya uyum sağlayabileceğini belirten Mısırlı, bireyleri bir araya getirip resmi kanallarla entegre hizmet sunma potansiyeline sahip olduğunu belirtti. 2024 yılında eğitimleri diğer otellere de yaygınlaştırmayı hedeflediklerini söyleyen Mısırlı, Dedeman çatısı altında sadece afet anında hizmet veren uzmanları istihdam edecek bir yapıda olduklarını sözlerine ekledi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu